Snůška zajímavých odkazů pro programátory
Raymond Chen se na svém blogu rozepsal o tom, jak se v C/C++/C# zachází s bajty a o jevu zvaném integer promotion. Obzvláště diskuze pod článkem je velmi poučná a ukazuje, jakými subtilními detaily se musí návrháři programovacích jazyků zabývat, a také to, že žádné řešení zmiňovaných problémů asi není úplně ideální.
Bruce Eckel pro změnu píše o generikách v nové Javě 1.5. Asi opravdu existuje nějaká forma telepatie, protože zrovna včera jsem úplně nezávisle přemítal nad tím, proč se vůbec všude zavádí něco jako šablony, když máme rozhraní (v Javě) resp. abstraktní třídy a mnohonásobnou dědičnost (v C++). Bruce dochází u Javy ke stejnému názoru na věc, jako jsem došel já – šablony/generiky jsou za těchto podmínek v podstatě na nic.
Ha, teď koukám, že v načatém tématu Bruce pokračoval dalším článkem... hned jak tohle dopíšu, si ho půjdu přečíst.
Hezké prozorování o tom, proč se programátoři snaží psát kvalitní kód a jak postupným zobecňováním vznikají všelijaké knihovny a frameworky přináší The Fishbowl. A jinde se naopak dočtete o tom, proč jsou dnešní programy plné chyb. Jednoduše proto, že je zákazníci kupují i tak. K tomu bych za sebe dodal, že situace není tak jednoduchá; existují také faktory jako konkurence, omezený čas a cena, kterou jste jako výrobce ochotný zaplatit za vývoj produktu. Kvalita (ve smyslu chybovosti programu) je pak mnohdy nutným kompromisem. Více viz téměř každá příručka managementu softwarových projektů.
Na závěr vám nabídnu článek s výmluvným názvem Naming Classes - Do It Once And Do It Right. Po jeho přečtení jsem zjistil, že většinou v něm uvedených rad se při programování běžně (takřka instinktivně) řídím už několik let. To může svědčit buď o mých programátoských kvalitách a nebo o tom, že článek neříká nic nového. Vyberte si sami :-)
(Čerpáno převážně od Neda Batcheldera.)